레오나르도 다빈치는 500여년 전에 어떻게 위성 지도를 만들었습니까?

레오나르도 다빈치는 500여년 전에 어떻게 위성 지도를 만들었습니까?
1502년 레오나르도 다 빈치는 세자르 보르지아 밑에서 군사 기술자로 일하기 위해 이탈리아 이몰라 시에 도착했습니다. 그의 임무는 보르자가 그 장소에 익숙해지도록 돕는 것이었지만, 예술적인 장식과 도시의 측면도가 포함된 당시의 지도를 만드는 대신, 레오나르도는 놀라울 정도로 정확하고 도시의 하향식 보기가 포함된 현대 지도를 만들었습니다..
오늘날 우리가 도시 구시가지의 위성 사진에서 볼 수 있는 이미지와 매우 유사한 이미지로 르네상스의 천재가 시대보다 몇 세기 앞서 놀라운 상징적 상상력을 보여주었습니다.
Leonardo는 관찰자가 건물 바로 위에 서서 보고 있는 내용에 대한 명확한 이미지를 얻을 수 있도록 하는 로마 엔지니어 Vitruvius에서 영감을 받은 아이디어인 Ichnographic 계획으로 Imola를 설명했습니다. 그러나 레오나르도는 도시의 명확한 지도를 얻기 위해 자신의 공학 지식을 사용하여 건물 하나가 아니라 도시에 있는 모든 건물을 설명했습니다.
보존된 지도의 스케치로 판단하면, 그는 각도를 측정하기 위해 포인터가 있는 일종의 디스크를 사용하여 안정된 북쪽 지점을 기준으로 거리의 각도를 표시한 것으로 추론되었습니다. 그는 성벽의 방향을 기록하기 위해 나침반을 사용한 것으로 추정됩니다. 눈금을 설정하려면 이러한 모든 각도 사이의 거리를 측정해야 하며, 도보로 또는 물레 주행 거리계를 사용하여 측정할 수 있습니다. 그는 도시 구석구석의 각도와 거리를 이용하여 누군가가 그것이 올바른지 수백 년 전에 완전한 계획을 세울 수 있었습니다.
그 정확성에도 불구하고 레오나르도의 지도는 이전 연구로부터 물려받을 수 있는 예술적 자유에서 면제되지 않습니다. 그러나 그러한 라이센스가 있더라도 지도는 도시를 표현하는 것 이상으로, 단순한 방식으로 그려진 신화와 인식의 지리에서 정보의 지리로의 전환을 표시합니다. 시대를 앞서간 지도였습니다.
https://m.blog.naver.com/matteria/223752717200
국내 최고의 성경을 만나보세요.
그래서, 지금 육체를 따라 걸어다니지 않고 다만 영을 따라 걸어다니는, 그리스도 예수 안에 있는 자들에게...
blog.naver.com
How did Leonardo Da Vinci make a satellite map more than 500 years ago?
In 1502, Leonardo da Vinci arrived in the city of Imola, Italy to work for César Borgia as a military engineer. His task was to help Borgia become familiar with the place, but instead of making a map like those of the time, with artistic ornamnts and a side view of the city, Leonardo made a modern map, surprisingly accurate and with a top-down view of the city. Imola. An image very similar to the one we can see today in satellite photos of the old town of the city, and with which the genius of the Renaissance was several centuries ahead of his time, demonstrating a marvelous symbolic imagination.
Leonardo described Imola with an ichnographic plan, an idea inspired by the Roman engineer Vitruvius that allows the observer to stand directly above a building to obtain a clear image of what they are seeing. But Leonardo did not describe one building, but all those in the city, using his engineering knowledge to achieve a clear map of the city.
Judging from the sketches that were preserved of the map, it was deduced that he used some type of disk with a pointer to measure degrees, marking the angles of the streets in relation to a stable point, north. It is believed that he used a compass to record the orientation of the city walls. Establishing a scale required measurng the distance between all of these angles, possibly doing so on foot or with a spinning wheel odometer. Using the angles and distance of each corner of the city, he was able to create a complete plan hundreds of years before anyone could check if it was correct.
Despite its precision, Leonardo's map is not exempt from artistic license, which could be inherited from previous studies. But even with those licenses, the map goes beyond representing a city and marks the transition from a geography of myths and perceptions to a geography of information, drawn in a simple way. It was a map ahead of its time.